בשנים האחרונות המשרד לאיכות הסביבה יחד עם משרד התחבורה פועלים על מנת להביא את המכוניות המזהמות לסיום דרכן בישראל על ידי גריטה. בשנים האחרונות היה תקצוב מיוחד של הפרויקט של 18 מיליוני שקלים שהצליח להביא להצלחה גדולה בתכנית הלאומית וגם לעזור לבעלי המכוניות הישנות לקבל תמורה די טובה עבור הרכבים שלהם.
גריטת מכוניות ישנות
תקציב נמוך יותר לתכנית השנה
השנה התכנית קיבלה תקציב נמוך בצורה משמעותית מאוד מהשנים האחרונות וזה מספיק אך ורק להורדה של כ 1,700 רכבים מזהמים וישנים. סך התקציב של הפרויקט השנה עומד על חמישה מיליון שקלים וסביר להניח שכל התקציב ייגמר במהירות יחסית מפני שלפי הערכות יש בישראל כ-30,000 רכבים שעומדים בקטגוריות של כניסה לגריטה. לכל מי שמעוניין להביא את רכבו הפרטי לגריטה יוענקו 3,000 שקלים. עד כה נשלחו לגריטה בשנים האחרונות כ 12,000 רכבים.
קריטריונים לגריטת מכונית
המכוניות שמיועדות לגריטה הן בנות 20 שנה לפחות ומגרשי הגריטה מפרקים את החלקים הרלוונטיים ולאחר מכן החלקים נשלחים לגריטה ובסופו של דבר למחזור. תכנית הגריטה בישראל היא במצב של רווח לכולם, בעלי הרכבים יכולים לעיתים לקבל תמורה גדולה יותר ממה שהרכב שלהם באמת שווה, משרד איכות הסביבה מאושר מכך שהזיהום האוויר פוחת ורשות המיסים מגדילה את ההכנסות כתוצאה מ
קניית מכוניות חדשות.
עוד מהלך לזיהום אוויר נקי יותר
הצעה להנחות מס של מכוניות היברידיות
המכוניות החדשות שנמכרות בישראל בימים אלה הן בעלי מנועים שרמת הזיהום שלהם פחותה בהרבה מרמת הזיהום של המנועים של רכבים בני 20 שנה ומעלה. תכנית הגריטה היא לא התכנית המשותפת הראשונה של משרד התחבורה ומשרד לאיכות הסביבה, לפני מספר חודשים עלתה הצעה לפיה
רכבים היברידיים יזכו להנחה משמעותית בגלל היותם פחות מזהמים מרכבים אחרים הנמכרים בישראל.