המשימה המורכבת למדי של רכישת רכב בדרך כלל ניתנת במשפחה למי שיש לו מעט ידע ברכבים או לפחות חוש מסחרי למיקוח. רכב הוא עניין יקר מדי מכדי לרכוש "חתול בשק", והמלכוד הרבה פעמים קשור לעניין שלא כל רכב שמוצא חן לוקחים לבדיקה, מפני שבדיקה כזו עלולה להיות גם היא יקרה (ממוצע לבדיקת מוסך לרישוי רכבים – 500 שקלים), לכן משאירים את הבדיקה הזו בדרך כלל לרכב הנבחר, כשלב סופי לפני הרכישה. התקציב לרכישת רכב לא מסתיים פה, אלא יש לקחת בחשבון פרמטרים נוספים שכוללים ביטוח, רישוי ועוד.
לבדוק את מצב הרכב היטב לפני הקנייה
כלל לרכישת רכב
על מנת להקל את הליך בחירת הרכב (במיוחד כשמדובר ברכב שהוא יד שניה), יש כללים לסינון בחירה על פי דרך האלימינציה. התקציב העומד לרשות הרוכש הוא האמצעי המגביל הקובע ביותר. חשוב להשאיר מרווח מסוים בתקציב מהסכום המקסימלי שאותו משקיעים. לדוגמה – אם עומדים לרשותנו 70,000 שקלים, נחפש רכב בערך בסכום של 65,000 שקלים, משום שאז יש לכלול עוד את המחיר לבדיקה במוסך, כמה אלפי שקלים לביטוח רכב, כמה מאות שקלים לצורך רישוי וחידוש רישיון ומכאן הזרוע נטויה להוצאות נוספות.
בחירת הרכב מיד שניה
מי שהבין כי רכישת רכב חדש אינה בשבילו יכול לנסות את שיטת הליסינג או הטרייד אין (החלפת רכב ישן בחדש). כאן יש מבחר גדול של רכבים שגילם אינו מעל 3-4 שנים. רצוי לבדוק מה היה עברו של הרכב ואם זה מצדיק את המחיר. בדקו ברישיון אם זה רכב ליסינג או השכרה. בנוסף, חשוב להבין מה הקילומטראז' שעשה, איזו יד הרכב, האם בשלדה, מה זה אומר "תיקוני פחחות וצבע קלים" – האם צבעו את הרכב מחדש?
עוד נתון לבדיקה
ישנה נטייה להדחיק את מצבם של שאר רכיבי הרכב – כמו למשל הגלגלים – במידה והגלגלים כבר שחוקים, זה עלול שלא לעבור טסט, כשהתשלום על זוג גלגלים נע בין מאות שקלים, והחלפת סט גלגלים שלם לכל הרכב (לא כולל טסות) יכול לנוע גם מעל לאלף שקלים, הוצאה נוספת שיש לקחת בחשבון.