מס הקנייה של רכב חדש בישראל הוא מהגבוהים בעולם ועומד על 83 אחוזים משווי הרכב. בשנים האחרונות נוסחת המס הירוק אפשרה הנחות עד 15 אלף שקלים על רכבים בעלי פליטת מזהמים נמוכה יחסית. בחודש אוגוסט הקרוב עדכון המס הירוק נכנס לתוקפו ומחירי הרכבים מכל הסגמנטים צפויים להשתנות כלפי מעלה, מי שעלול להיפגע בצורה משמעותית מעלייה זו אלה האנשים העובדים המשתמשים במכוניות דיזל.

רכבי עבודה יעלו יותר
עליית מחירים חדה לרכבי הדיזל
בדיוק בגלל עובדה זו פותחות יבואניות הרכב השונות בישראל מאבק על עליית מחיר המס. הנוסחה שעומדת להיכנס לתוקפה בקרוב פוגעת בצורה כמעט אנושה ברכבים עם מנועי דיזל. רכבים אלה נרכשים על ידי אלה שמשתמשים ברכב כרכב עבודה ועליית המחירים עבורם תהיה משמעותית ואפילו קריטית להמשך קיום העסק. רק לצורך הבנה עליית המחירים של רנו קנגו עם מנוע בנזין צפויה להתייקר ב 1,500 שקלים ואילו גרסת הדיזל צפויה להתייקר בכמעט 8000 שקלים ומחירה יהיה קרוב ל 150 אלף שקלים.
המאבק של יבואני הרכב
יבואניות
רנו,
פיז'ו ו
סיטרואן יוצאות למאבק עבור האנשים העובדים ואומרות שהפגיעה בעסקים הקטנים והבינוניים תהיה קשה מאוד ומספרי המכירות של רכבים אלה תהיה נמוכה בהרבה ממה שאנו רגילים לראות היום. האלטרנטיבה של מעבר עסקים אלה למנועי בנזין אינה טובה מפני ששווי שימוש והדלק יהיה גבוה בהרבה מרכבי הדיזל.

יבואניות רבות יוצאות למאבק
גם מכוניות משפחתיות יתייקרו
לא רק מכוניות עבודה כמו רנו קנגו, סיטרואן ברלינו ופיאט דוקאטו צפויות לעלות בצורה משמעותית. גם מכוניות פרטיות קטנות עם מנועי דיזל יהיו יקרות יותר. לדוגמא סיטרואן C3, רנו פלואנס ורנו מגאן. מצב שוק הרכב בישראל הוא לא פשוט ונהיה יקר יותר כמעט בכל פרמטר.