רכבים רבים מיד שנייה נמכרים מדי יום בארץ ועוברים מיד ליד. לא כל עסקה שנעשית היא כדאית ומשתלמת, משום שלכל סגנון של עסקה יש את היתרונות ואת החסרונות שלה. רכישת רכב מיד פרטית היא הנעלם הגדול ביותר, משום שלא בטוח שלאותו הרכב נשמר ספר הטיפולים או שנעשה מעקב כל שהוא על ידי גורם אחיד. רכב שנמכר מאת חברת הליסינג הוא רכב שבדרך כלל עבר את גיל ה- 3 שנים, והוא שמור ומתוחזק. ניתן לומר שרכב מליסינג שונה מרכב שנקנה מחברת ההשכרה – גם במחיר וגם ברמת התחזוקה שלו.
הכול טוב ויפה, עד שרוצים למכור אותו
רוכשים פוטנציאליים של רכב שהיה פעם בבעלות חברת ליסינג נחשבת למעט יותר קשה, מכיוון שהקונה רואה בעין חשדנית את עניין היותו של הרכב תחת חברת השכרה, על אף שהרכב שירת על תקן ליסינג פרטי. לכן ישנו פיתרון שחברות הליסינג עצמן מציעות לרוכשיהם: טרייד אין, כלומר החזר של הרכב הישן תמורת החדש, כשהישן נמכר במחיר מחירון.
ליסינג מימוני
במקום לדאוג שהרכב יקנה מצד אחד במחיר מלא מחברת הליסינג ומצד שני יימכר בהרבה פחות כסף ללקוח פרטי, ישנה אפשרות שנקראת ליסינג מימוני, כאשר השוכר אינו באמת רוכש את הרכב, אלא משלם על רוב סכום שוויו תשלומים לאורך כל חודש וחודש למשך כשלוש שנים – פחות או יותר. כך הרכב שממילא אינו בבעלותו יחזור לחברת הליסינג ללא עניין המכירה, או שתהיה גם האופציה לקנותו בתמורה לסכום מוסכם מראש שיתווסף למה ששילם בתשלומים.
לבדוק שהרכב אכן היה תחת בעלות הליסינג
כאשר רוכשים רכב מחברת ליסינג, שם בעלי החברה יהיה רשום כשעלי הרכב. אם רוכשים רכב שהיה בבעלות השכרה, יסומן תחת הכותרת "בעלות קודמת: השכרה", והסעיף הזה יוריד את ערכו של הרכב באופן משמעותי בהמשך. לכן יש לבדוק היטב ברישיון הרכב עם הרכישה.