מי מאתנו לא רוצה רכב חדש, מלבד לריח החדש וההנאה הגדולה בקריעת הניילון מהמושבים יש גם מערכות חדשות ומפנקות הבאות לשפר לנו את איכות הנהיגה. נתחיל בדבר הבסיסי ביותר, אם פעם היינו צריכים לקנות מערכת רדיו מתוחכמת אז היום כמעט כל רכב מגיע עם מערכת שמע מקורית וטובה. בשנה האחרונה נכנסו מערכות המולטימדיה המתוחכמות המציעות גם מסך מגע ומחשב דרך הנותן לנו מידע נוסף על הנסיעה.
מערכת בקרת האקלים בפורסטר החדש
מערכת בקרת האקלים
גם בנוגע למערכת המיזוג היו פיתוחים בשנים האחרונות והיום לא תשמעו יותר את המושג מזגן אלא מערכת בקרת אקלים ויצרניות רכב רבות מייצרות אפילו מערכת בקרת אקלים מפוצלת הנותנת לנהג לנסוע עם ללא הפסקה ולנוסע לצידו להחליט על המעלות שלו בנפרד. בנוסף המערכת יודעת לווסת את מידת האוורור של המזגן על מנת להגיע לטמפרטורה הרצויה על ידינו.
קיה סיד עם מערכות חדישות ומצוינות
מערכות חיסכון בדלק
מערכות חסכון בדלק הן חשובות ביותר ויצרניות הרכב שונות כבר מציגות רמה גבוהה של אלמנטים הבאים לחסוך לנו בדלק בצורה טובה. מערכת אחת המביאה חסכון בדלק נקראת עצור וסע המדוממת את המנוע בזמן עצירה אך ממשיכה להעניק לנו את המערכות החשמליות השונות בעת העצירה. בישראל המגמה של מערכות אלה מתחילה וניתן לראות אותה בסובארו פורסטר, הונדה אינסייט, יונדאי i30, רנו פלואנס דיזל ועוד.
להצטרפות לעמוד הפייסבוק של אוטו1 - לחץ כאן
לקבוע מהירות ולהוריד את הרגל מהגז
מערכת בקרת שיוט היא מערכת המאפשרת לנו לקבוע את מהירות הנסיעה ואז בלחיצת כפתור להישאר על מהירות זאת והמערכת היא זו שמעלה הוא מורידה את כוח המנוע המאפשר לנו להישאר על מהירות זו. בעבר המערכת הזו הייתה שכיחה בעיקר במכוניות מנהלים אך היום היא נמצאת גם במכוניות משפחתיות סטנדרטיות. ניתן לראות את המערכת ב
אופל אסטרה ברלינה,
קיה סיד,
שברולט קרוז ועוד.
אופל אסטרה ברלינה כלל האבזור החדיש ביותר
שליטה על מערכות הרכב מההגה
יצרניות הרכב גורמות לנו להשאיר את הידיים שלנו על ההגה בכל זמן נתון וזה עוזר לנו בנהיגה בטוחה יותר ונוחה הרבה יותר. יצרניות רכב שונות גם מאפשרות לנו מעבר של הילוכים מגלגל ההגה באמצעות בקרים. דוגמה לכך ניתן למצוא בקיה סיד סטיישן החדשה תיבת ההילוכים האוטומטית מאפשרת לנו את מעבר ההילוכים הנוח וגם בטויוטה קורולה ובדגמים נוספים.