בקרוב מאוד בני נוער מגיל 16 ותשעה חודשים יוכלו להוציא רישיון נהיגה, זוהי ההחלטה שהתקבלה לאחרונה על ידי משרד התחבורה והממשלה. הרעיון המרכזי של הקדמת גיל הרישיון כוללת גם תקופת ליווי ארוכה יותר ומתן דגש גדול במיוחד על הליווי של הנהגים הצעירים. תקופת הליווי כוללת חוקים חדשים האומרים שבשלושת החודשים הראשונים מחויב הנהג החדש בנסיעה אך ורק עם מלווה, בשלושת החודשים שלאחר מכן יכול הנהג החדש לנהוג לבדו רק בשעות היום.
בקרוב מאוד, נהג בגיל 16 יוכל להוציא רישיון נהיגה
תקופת ליווי ארוכה יותר.
כאשר הנהג מסיים את תקופת הליווי והחניכה הוא מקבל רישיון נהיגה בתוקף לשנתיים שלאחר מכן והוא עדיין נחשב כרישיון נהיגה זמני של ה
נהג החדש. במידה והנהג עובר את התקופה הזו ללא בעיות תנועה הוא יקבל את הרישיון
הקבוע שלו אך עדיין יהיה נהג צעיר. המבחן התיאורי של אלה הלומדים נהיגה לא השתנה והוא עדיין תנאי חשוב ומרכזי בהוצאת רישיון הנהיגה בישראל.
בשורה בעולם הרכב! גיל הנהג צעיר יורד
נהיגה עם חניכה בכבישים רבים
תקופת הליווי והחניכה של נהגים חדשים היא חשובה ממעלה ראשונה בגלל העובדה שזהו הניסיון הממשי הראשון של נהגים אלה מחוץ למסגרת ללימודי הנהיגה. במשרד התחבורה מנסים להסביר את החשיבות הגדולה של החניכה בנהיגה ושמים מסגרות זמנים לניסיון בנהיגה בכבישים שונים לכל נהג צעיר. בתקופת הליווי יש חשיבות רבה למלווים ועליהם להיות סבלניים ורגועים ככל האפשר.
הפחתה של תאונות הדרכים בישראל
המטרה המרכזית של השינויים בהרכב הרישיון והליווי של הנהגים הצעירים שמנהיג משרד התחבורה היא הפחתה משמעותית של
תאונות הדרכים בישראל. לחונכי הנהיגה יש כוח רב בידיהם ועליהם ללמד את הצעירים מהי נהיגה רגועה, נכונה ובמהירות סבירה וטובה על מנת שאלה יהיו נהגים טובים יותר וזהירים במיוחד.