בענף הרכב אנחנו שומעים לא מעט מונחים שנזרקים לאוויר אך אנחנו לא בדיוק לא מבינים מה המשמעות של כל אחד ממונחים אלה. בין אם זה במוסך כאשר הרכב שלנו בטיפול שוטף או אם זה בעת מכירה או קנייה של רכב חדש. יש הרבה מונחים חשובים שידיעתם יעזרו לכם מאוד וכך תוכלו להבין בצורה טובה יותר את העסקאות שאתם מתכוונים להיכנס אליהם.
בעולם הרכב יש מגוון רחב של מונחים שזרים לאוזן שאינה מכירה אותם
אלה המונחים הבסיסיים ביותר המתייחסים למפרט הטכני של הרכב
• סוג מנוע – בישראל משווקים בעיקר רכבי בנזין או דיזל המונעים על ידי שריפה פנימית ומועברת לגלגלי הרכב דרך תיבת ההילוכים. בשנים האחרונות נכנסו גם מנועים היברידים העושים שימוש משותף של מנוע בנזין ומנוע חשמלי קטן ונוסף. מנוע חשמלי עושה שימוש אך ורק בחשמל והוא נע על ידי הטענה של סוללה
• הספק – או במונח המוכר יותר כוחות סוס היא יחידת המידה של יכולת המנוע להזיז את הרכב.
• מומנט/סל"ד - המומנט הוא מידת הגמישות של המנוע כלומר, יכולתו של המנוע לייצר כוח גדול כשהמנוע בפעולה איטית או סטנדרטית.
• בסיס גלגלים – מתייחס למרחק בין ציר הגלגלים הקדמי וציר הגלגלים האחורי – ככל שהמרחק גדול יותר כך גדל המרחב הפנימי של הרכב.
•
קבוצת שווי – מתייחס בעיקר ל
רכבי ליסינג ורכבי צמודים מהעבודה של האדם הפרטי. יש מספר קבוצות של רישוי שמהן האדם צריך להחזיר מס למדינה בגין אחזקת הרכב.
• תיבת הילוכים- התקן הנועד לתאם בין התקן מניע כלשהוא להתקן מונע ומאפשר לשנות את יחס המהירויות ביניהם ואת עוצמת המומנט שהם מפעילים אחד על השני. ישנן שתי סוגים עיקריים של תיבות הילוכים, ידנית ואוטומאטית.
הבנת מפרט הרכב מועילה עד מאוד בנסיעה וברכישת רכב חדש
שאר המונחים בעולם הרכב הם ברורים למדי ואין מה להרחיב עליהם בהסברים.