משרד האוצר מפרסם השבוע דו"ח שבו מרוכזים נתונים רבים על הכנסות המדינה משוק הרכב הישראלי. הסכום האסטרונומי הנכנס למדינה הוא 33.4 מיליארד שקלים, הדו"ח כולל לא מעט גורמים שאנחנו הנהגים משלמים עליו כמו: אגרת רישוי לרכב, מס רכישה על רכב חדש, מס הבלו על הדלק ועוד הוצאות כאלה ואחרות היוצאות מכיסנו.
ירידה בהכנסות המדינה ב 2011
משרד האוצר שבזמן האחרון עולה לא מעט בהקשר של הוזלת מחירי הרכבים מוסיף ואומר שהסכום שנכנס למדינה בשנת 2011 היה קטן יותר מהסכום הנכנס בשנת 2010, הירידה נובעת הודות לשינויים בהרכבי המס בשוק הרכב בישראל בשנים האחרונות שהייתה מורגשת במיוחד בתקנת המס הירוק שאפשרה רכישה של מכוניות פחות מזהמות במחירים נוחים וזולים יותר משאר ה
רכבים בישראל. כפי שכבר סיפרנו לכם בחודשים האחרונים, תקנת המס הירוק צפויה להתעדכן בקרוב ובכך מחירי רכבים רבים צפויים לעלות.
שוק הרכב מכניס למדינה מיליארדי שקלים בעקבות מיסים ואגרות שונות
24 מיליון שקלים מדלק ומס רכישה
בשנת 2011 נכנסו לקופת המדינה לא פחות מ 8 מיליארד שקלים כתוצאה ממס הרכישה על רכבים חדשים, סכום כפול מזה נכנס לקופת המדינה כתוצאה ממס הדלק ששולם באותה השנה. החודש הוזלו מחירי הדלק בפעם הראשונה מזה מספר חודשים אך המחיר הוא עדיין גבוה למדי.
המדינה מנסה להעלות את הכנסותיה על ידי מיסוי רכבי יוקרה
ניסיון לעורר תחרות בענף הרכב
שר התחבורה ישראל כץ מנסה בכל כוחו בזמן האחרון להביא לתחרות אמתית ובריאה בשוק הרכב ובעיקר להוזלה של
כלי רכב חדשים הנמכרים בישראל. בתחילת השבוע שעבר פנה השר לאזרחי ישראל וביקש מהם להפסיק לרכוש מכוניות חדשות מהיבואן עד שמחירים אלה ירדו. בפועל לא נראה כי דרישתו מתקבלת אצל האזרחים ואולי אפילו ההיפך הוא הנכון כאשר אנשים רבים מעוניינים לרכוש רכב במהרה לפני הגזירות הבאות שצפויות ליפול על הענף.