לפני כשנתיים התכנסה ועדה שכונתה ועדת זליכה שכל מטרתה הייתה בחינה ובדיקה של שוק הרכב בישראל וזו חיפשה את הדרך שבה יש להוזיל את מחירי הענף ולהגביר את התחרות. שר התחבורה, ישראל כץ, מאמץ חלק מהמלצות הועדה ובחודשים האחרונים אנחנו שומעים על לא מעט יוזמות והצעות העולות למשרדי הממשלה השונים כדי להגביר את התחרות. אתמול פורסם כי ייתכן שייפתח יבוא של רכבים משומשים מחו"ל.
הצעה לייבוא של רכבים משומשים לישראל
הרחבת ההיתר של יבואן זעיר
הרעיון המרכזי של ההצעה של משרד התחבורה אומרת שיש לבצע שינוי במצב כיום. יבואן רכב המעוניין לייבא מכוניות משומשות הוא יבואן זעיר וזה יוכל לייבא עד 20 מכוניות בשנה אשר מועד ייצור הרכב לא עולה על 12 חודשים – יבואנים אלה עוסקים לרוב בייבוא אישי של רכבים שאלה בדרך כלל
רכבי יוקרה. הרפורמה אומרת שבעתיד הלא רחוק יורחבו כמויות הרכבים של יבואנים אלה וגם יורחבו כמות הדגמים הניתנים לייבוא.
הוזלה של מחירי הרכבים
לפי פרסומי משרד התחבורה המהלך של ייבוא מכוניות משומשות צפוי להוזיל את מחירי הרכבים בישראל בכ 20 אחוזים. אלמנט נוסף שעשוי להגביר את התחרות בישראל הוא שבאמצעות ייבוא מכוניות משומשות ניתן יהיה לבצע ייבוא מקביל, כלומר, רכבי
פורד לדוגמא לא ייבואו אך ורק על ידי חברת דלק מוטורס אלא גם על ידי יבואנים שונים.
לא רק רכבי יוקרה ליבואנים הזעירים
דרושה הורדת מס על רכבים בישראל
אחרי כל הניסיונות של השנים האחרונות בהגברת התחרות בענף הרכב בישראל לא מעט קולות נגד הרפורמות עולות מן השטח. חלק מאנשי עולם הרכב אומרים שלא יהיה שינוי מהותי בענף אם לא יורידו את אחוזי המס הגבוהים על ה
רכבים החדשים. כך או כך נראה שיש פעילות לא מעטה מאחורי הקלעים העשויה לעזור לצרכנים.