כבר עשרות שנים דגמי מרצדס השונים ידועים בתור רכבים אמינים ובטיחותיים המעניקים תחושת ביטחון לנהג ולסובבים לו. ככל הנראה יש הבדל בין דגמי הפאר היוקרתיים לבין רכבי העבודה של מרצדס. בשבוע שעבר פורסם כי הדגם המסחרי החדש של מרצדס הבנוי על רנו קנגו נכשל במבחני היורו NCUP. הדגם שניקרא מרצדס סיטאן הצליח להגיע לציון של 3 מתוך 5 כוכבי בטיחות בלבד והחזיר את מעצבי הרכב לשולחנות השרטוט.

מבט על צד הרכב ממבחן הריסוק
ציונים נמוכים במערכות הבטיחות
הבדיקות המחמירות של מכון הבדיקות האירופי כוללות בחינות של אחוזי הגנה על כל יושבי הרכב עם סיווג לפי מבוגרים, ילדים פגיעה בחלל הפנימי וכמו כן גם על הולכי הרגל מחוץ לרכב. הסיטאן קיבל 74 אחוזי הגנה על מבוגרים, 69 אחוזי הגנה על ילדים ורק 33 אחוזים במערכות הבטיחות השונות שיש לרכב להציע.
מסחרית קטנה וחזקה
מרצדס סיטאן הוא רכב מסחרי קל וקומפקטי המציע את כוח העבודה הטוב והחזק כפי שקיים בדגם עליו נבנה – רנו קנגו אך עם מנוע של מרצדס שגולת הכותרת בו היא טיפולים תקופתיים בכל 40 אלף ק"מ. הרכב משווק באירופה כבר תקופה ארוכה והוא מגיע עם מנועי בנזין או דיזל המציעים חסכון בדלק הודות למערכות מתקדמות שונות.

סיטרואן ברלינגו המוצלחת - בטיחותית ומצוינת
בטיחות ברכבים מסחריים
יצרניות הרכב העולמיות נתקלות בבעיה בכל הנוגע לבטיחות הנוסעים ברכבים גדולים ובעיקר במסחריות קטנות. המרחב הפנימי הגדול של רכבים אלה מאפשר תזוזה ותנועה גדולה של הנוסעים ובכך יש לחברות קושי בשמירה על בטחון הנוסעים. רנו קנגו הגיע לציון של 4 כוכבים בשנה שעברה וזה נחשב להצלחה די גדולה בסגמנט זה. בישראל יש לא מעט רכבים מסחריים קומפקטיים כמו
סיטרואן ברלינגו, פיאט קובו ו
פולקסווגן קאדי.