יצרניות הרכב בעולם מוציאות הוראות טיפולים מסודרות וברורות לגבי כל אחד מהדגמים שלהן, כשאנו רוכשים רכב חדש עלינו לבדוק בצורה מדוקדקת מתי עלינו לבצע את הטיפול הבא ומה זה כולל. לאחרונה אנחנו שומעים על יבואניות רכב המבטלות את תקופת האחריות של הרכב במידה ובעלי הרכב לא הקפידו על הטיפולים בזמן. זהו באמת צעד דרסטי אך זה יכול להבטיח את תקינות הרכבים של החברה לאורך זמן.
טיפולים ברכב הם חשובים במיוחד
שמירה על טיפולים תדירים ומסודרים
אם פעם היינו שומעים על טיפול 10,000 והיינו מקבלים חלחלה היום המצב קצת שונה אך עדיין מכביד על הכיס. לכל יצרן את מכסת הקילומטרים שלו לכל דגם שבו יש להכניס את הרכב לטיפול. הטיפולים בדרך כלל באים כל 15 אלף קילומטרים ויצרניות מסוימות אפילו מאפשרות טיפול בכל 30 אלך קילומטר. בכל טיפול יש שורה של בדיקות והחלפות של חלפים בהתאם לרכב.
בדיקה של היסטורית הטיפולים של הרכב
יצרניות הרכב מאפשרות בעת הרכישה אחריות של היצרן למספר שנים או לפי מספר קילומטרים שהרכב גמע, וזו נשארת גם אם הרכב עבר בעלות ליד שנייה. בעת רכישת רכב יד שנייה שהאחריות בו עדיין תקפה יש לבדוק בצורה יסודית את היסטוריית הטיפולים של הרכב ולראות שכל אחד מהטיפולים שהרכב היה צריך לעבור אכן בוצעו.
לשים לב בזמן הרכישה לזמני הטיפולים של הרכב
ביטול האחריות על ידי היבואנית
הבעיות שיכולות לצוץ בגלל אי הקפדה על הטיפולים הן שחיקה מוגברת של החלפים, תפקודי מנוע פחות טובים וכאמור גם ביטול אחריות היצרנית על הרכב שלכם. כאשר היבואנית מגלה שהרכב בעל בעיות מכניות כאלה או אחרות שנגרמו על ידי הזנחה וחוסר טיפול ברכב היא יכולה לבטל את האחריות על הרכב ובכך לגרום לנו לא מעט צרות.