נהגי משאית בישראל ובעולם הם נהגים מקצועיים הנמצאים שעות ארוכות מאחורי ההגה, בשנים האחרונות אנחנו רואים תאונות דרכים מחרידות וקטלניות עם משאיות במשקלים שונים בישראל. כדי להפחית את תאונות הדרכים לקחה על עצמה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לבנות מערך הסברה ופרסום לנהגי המשאיות בו היא כותבת שורה של המלצות בטיחות המצילות חיים.
עצירת התרעננות היא הכרחית לנהג המשאית
לא לנהוג במצב עייפות
בין ההמלצות של הרשות ניתן למצוא הנחיות לגבי מצב העייפות של הנהג כשההמלצה הראשונה לנהג המשאית היא שאתה עייף על תנהג. הרשות מודעת לקושי וללחץ הרב המונח על כתפי הנהגים השונים בכביש ואומרת לנהגים לא לצאת לנסיעות ארוכות או קצרות אם לא ישנו בצורה טובה לפני היציאה. כמו כן דורשת הרשות מנהג המשאית ובצע עצירות התרעננות רבות ככל הניתן במקומות מותרים כדי לרענן את הגוף והראש של הנהג.
עקיפות בטוחות עם משאית
הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים גם נותנת דגשים לגבי הנהיגה עצמה לנהגי המשאיות. הרשות מרעננת את נהלי הנהיגה ומזכירה לעשות שימוש רב במראות של הרכב כדי למצוא את הסכנות הארובות למשאית בכל זמן. כמו כן יש דגש מיוחד על עקיפות של משאית, בגלל המידות הגדולות של המשאיות השונות ומשקלם הכבד נדרש למשאית מרחק גדול של עקיפה ויש לצאת לעקיפה רק כשניתן באופן וודאי.
אחריות רבה על נהג המשאית
העמסת מטען
היו מספר תאונות דרכים בשנים האחרונות שנגרמו על ידי העמסת יתר של המשאית. חשוב מאוד לא להעמיס את המשאית ביותר מהמשקל שזו יכולה לשאת, העמסת יתר פוגעת ביכולות הבלימה ובמערכות שונות ברכב ועלולה לגרום לתאונות קשות. נהג המשאית חייב לשים את הדעת על העמסת המשאית ועל המשקל המקסימלי אותו הוא יכול לשאת.