דו"ח שנתי שבחן מספר רב של פרמטרים בנוגע לזיהום האוויר של הרכבים על הכבישים העלה בשורות משמחות ומעודדות בנודע לזיהום מערכות הפליטה של הרכבים. היעד של האיחוד האירופי מדבר על הגעה ליעד של 130 גרם של פחמן דו חמצני לכל ק"מ של נסיעה עד שנת 2015, כרגע נתון זיהום הפליטה עומד על ממוצע של 132.3 גרם לק"מ בהחלט מעודד וקרוב ליעד.

האירופאיות עם נתונים מצוינים בזיהום אוויר
פיאט הנקייה ביותר
הדו"ח שיצא השבוע באירופה גם כולל רשימה של היצרניות הנקיות ביותר וגם את אלה המזהמות.
פיאט היא יצרנית הרכב הנקייה ביותר והיא מעמידה נתונים של 120 גרם של פחמן דו חמצני לקילומטר, זוהי השנה השנייה של פיאט בראש הרשימה של היצרניות הנקיות ביותר. הצרפתיות
רנו ופיז'ו מציגות מתונים דומים של פליטת מזהמים והן נמצאות במקומות השני והשלישי. היצרנית הלא אירופאית היחידה ברשימת הנקיות היא טויוטה שמציגה נתונים של 121.7 גרם לק"מ.
מרצדס המזהמת ביותר
בטבלת היצרניות המזהמות נמצאות לא במקרה יצרניות היוקרה כשמרצדס היא המזהמת ביותר מבין אלה, לא פחות מ 148 גרם של פחמן דו חמצני לק"מ לדגמי החברה, וולוו,
שברולט, ב.אמ.וו ואודי גם כן נמצאות בצד הרע של הרשימה שפורסמה השבוע.

רכבי היוקרה המזהמים ביותר
תקנות המס הירוק
חשוב לציין שבשווקים שונים בעולם כמו בישראל יש הטבות מס לרכבים שפחות מזהמים את האוויר ולכן לא במקרה יצרניות רכבי היוקרה הן מזהמות, מי שקונה את הרכבים הללו חושב פחות על זיהום האוויר ולא מעניין אותו ההטבות של ההקלות במס. בישראל צפויה להשתנות בקרוב תקנת המס הירוק ובשל כך יהיה שינוי בתמחור הרכבים השונים בשוק הרכב.