בין השינויים קיימים חילופי מקומות ביצרניות המובילות מבחינת מכירות הרכבים, עליות מטאוריות של יצרניות שונות, התרסקויות של יצרניות משנה לשנה וכמו כן גם את ההפתעות הגדולות.
אולי מאזדה 6 תחזיר את מאזדה לראש המכירות
מיפאן לקוריאה
משנת 2000 ועד לשנת 2010 הייתה מאזדה המלכה הבלתי מעורערת של שוק הרכב הישראלי. עם הדגמים המנצחים של החברה כמו מאזדה לאנטיס 323 של תחילת העשור הקודם, מאזדה 3 שהייתה כמעט בכל בית בישראל, מאזדה 2 אלופת הליסינג והמכוניות הקטנות ועוד. מאזדה הובילה את מכירות הרכבים בישראל ללא עוררין עם יותר מ-24 אלף רכבים חדשים בשנת 2000 ועד לכמעט 32 אלף רכבים בשנת 2010.
חילוף משמרות – יונדאי בראש
היורשת של מאזדה, יונדאי הייתה בתחרות צמודה עם הענקית היפנית ונעמדה במקום שני בין השנים 2004-2007, ובשנים 2009-2010. בשנת 2011 שנת השיא של מכירת הרכבים בישראל בכל הזמנים נפל דבר והיצרנית המובילה הוחלפה על ידי סגניתה. יונדאי הצליחה בשנה זו למכור לא פחות מ-33,060 רכבים חדשים, ומאזדה? היא נעמדה על יותר מ 21 אלף רכבים ותפסה את המקום השני. בשנת 2012 יונדאי המשיכה לשלוט בשוק הרכב כשמאזדה מדרדרת למקום השישי עם 11,092 רכבים חדשים שנמכרו.
מיקום |
שנת 2000 |
כמות רכבים |
שנת 2012 |
כמות רכבים |
1 |
מאזדה |
24434 |
יונדאי |
31525 |
2 |
פולקסווגן |
14463 |
פורד |
20101 |
3 |
יונדאי |
13484 |
טויוטה |
20000 |
4 |
רנו |
13102 |
קיה |
19226 |
5 |
טויוטה |
10758 |
סקודה |
11276 |
6 |
פיאט |
9008 |
מאזדה |
11092 |
7 |
פיג'ו |
8595 |
פולקסווגן |
9893 |
8 |
מיצובישי |
8112 |
ניסאן |
9812 |
9 |
פורד |
7899 |
סוזוקי |
9540 |
10 |
דייהו |
7180 |
שברולט |
7903 |
קוריאנית נוספת מוצלחת
את ההפתעה הגדולה בשנים האחרונות לוקחת על עצמה קאיה, האחות התאומה של יונדאי מיצבה את עצמה במקום הרביעי והיוקרתי במצעד היצרניות בישראל של 2012. העלייה של קאיה היא ענקית, מ-3,599 רכבים שנמכרו בשנת 2000 ועד ל-19,226 רכבים חדשים בשנת 2012. העלייה הגדולה של קאיה באה בזכות רכבים מצוינים, אמינים ובעיקר זולים. גם כיום אנחנו רואים מודלים מצוינים של קאיה במגוון סגמנטים שונים. החל מקיה פיקנטו הקטנה, קיה ריו המשפחתית הקטנה, קיה קרניבל הגדולה, הפורטה המצליחה ועוד.
יוטיוב2
ירידות במכירות של פיג'ו ורנו
היצרניות האירופיות השונות עם דגש רב על היצרניות הצרפתיות רנו ופיג'ו זכו לירידה משמעותית בכמות המכירות השנתיות. בשנת 2000 היו לרנו יותר מ-13 אלף רכבים חדשים ולפיג'ו יותר מ8,500 רכבים חדשים, בשנת 2012 כבר הגיעו הצרפתיות למספרים דומים הנעמדים בערך על 6,500 רכבים חדשים. הירידה בכמויות הרכבים מוסברת בשל שורה של בעיות אמינות של הרכבים הצרפתים אשר קיבלו את התדמית של ביקורים תכופים במוסך ובלאי גבוהה של החלפים. כמו כן, העלייה של היצרניות מהמזרח הורידה את הקסם של הצרפתיות ואנשים רבים בחרו ברכבים פרקטיים ונוחים יותר.
פיגו 208, כבר לא מוצלחת כמו בעבר
העלייה המפתיעה של השנים האחרונות
אירופאית אחרת שהצליחה ביותר בשנים האחרונות היא סקודה. סקודה הייתה מאז ומעולם יצרנית רכבים זולה, פשוטה ובעלת רכבים פרקטיים, ולא מושכים. השינוי בתדמית של סקודה היה איטי ומבוקר, כניסה של דגמים שונים ובראשם האוקטביה המוצלחת ולאחר מכן כניסתם של הפאביה והפופרב נותנים לסקודה מקום של כבוד מבין יצרניות הרכב בישראל.
סקודה יטי , הצלחה גדולה של החברה הצכית
שינוי תדמיתי ודגמים מנצחים לסקודה
השיפור התדמיתי של סקודה היה אדיר, מחברת מכוניות אפורה בשנת 2000 וחברה דינמית, עסיסית ובועטת במוסכמות בשנת 2012, ההצלחה הגדולה של סקודה באה כתוצאה מתמחור מצוין של הדגמים השונים שלה לאורך השנים. מבחינת מכירות השתפרה סקודה מ-1583 רכבים חדשים בשנת 1999 ועד ל-11,276 רכבים חדשים בשנת 2012 והתבססות בחמישייה המובילה של היצרניות המוצלחות בישראל.
בחלקה השני של הכתבה נראה את היצרניות שכבר נעלמו מהתחרות, את הירידות המשמעותיות של היפניות ועוד.
להצטרפות לעמוד הפייסבוק של אוטו1 לחץ כאן
לחלק ב' של הכתבה מגמות בשוק הרכב הישראלי לחץ כאן