פולקסווגן מציעה את הרכב הנמכר ביותר שלה עם מגוון רחב של מנועים המתאימים לשווקים השונים בהם הוא משווק, כך למשל בשוק האמריקאי המנועים הנפוצים יותר הם בנפחי מנוע של 1.8 ו-2.0 ליטר המשולבים גם עם טורבו, באירופה המנועים של גולף מוצעים בגרסאות דיזל בנפחים שונים. כעת פורסם שהרכב המוצלח של גולף יוצע גם עם מנועים חשמליים שונים. אין ספק שזוהי הצלחה של מתכנני הגולף שהצליחו לייצר מכונית חשמלית טובה ובוודאי זו תצליח בשווקים שונים בעולם.
גולף 2013 בגרסה הרגילה
עיצוב על בסיס הגולף הקיימת
מבחינה חיצונית אין שינוי מהותי בעיצוב הרכב החדש של
פולקסווגן גולף ורק עיצוב שונה של הפגוש הקדמי יוכל לזהות את דגם זה. ההנחה שרכבים חשמליים צריכים להיראות מודרניים ובעלי חזות עתידנית התפוצצה בפרצוף והגולף החשמלית כאמור יצאה במראה נורמלי. גם מבחינת תא הנוסעים אין שינוי משמעותי של הרכב פרט להוספת מחווני טעינה של הסוללה החשמלית.
115 סוסים חשמליים
המנוע של גולף EV – שם הדגם, מייצר 115 כוחות סוס המניב ביצועים של 11.8 שניות בהאצה של 0-100 קמ"ש. המכונית תנוע על בסיס סוללת ליתיום השוקלת 205 ק"ג בלבד, משקל הנמוך מממוצעי הסוללות החשמליות של הרכבים בשנים האחרונות. פולקסווגן מתקדמת אחרי
פיג'ו, מיצובישי ו
טויוטה המציעות רכבים היברידים וחשמליים טובים ונמכרים.
הסוף להסתמכות על הדלק
טווח נסיעה מוגבל
הבעייתיות של הרכבים החשמליים שפותחו בשנים האחרונות נתקלו בבעיות של מרחק נסיעה מרבי נמוך. גם פולקסווגן לא הצליחה עדיין לפתור את המכשול הטכנולוגי של הבעיה וטווח הנסיעה של הרכב עומד על 175 ק"מ ללא טעינה. פולקסווגן מוסרת שטעינה הרכב לוקחת 5 שעות בהטענה ביתית וכ-20 דקות בהטענה מהירה. לא ברור עדיין האם הרכב יצא לשיווק בקרוב אך ההתקדמות של פולקסווגן היא בהחלט מרשימה. לאחרונה התברר ששוק הרכב הסיני הגדול מחפש מכוניות חשמליות כדי להפחית את רמות זיהום האוויר.