קנייה של רכב חדש אינו עניין מובן מאליו. לא לכולם ישנם מעל 110,000 ₪ במזומן פחות או יותר, ורוב הנהגים (בעיקר הצעירים) נזקקים לתוכנית חומש כדי לממן רכב ועדיין להשאיר כסף בצד כדי לחיות. כדי להתמודד עם זה, נוצרה אפשרות לקבלת הלוואה. השוק כיום רווי במקורות שונים למתן מימון לרכב, ומרב אותם מממנים ל
רכב נוצרה תחרות. התחרות הזו אמורה לעשות רק טוב לאותם רוכשים של הרכב, משום שנוצר מצב שבו אין דרוג אשראי, או אין דיווח אשראי.
לפני שפונים לסיוע של מלווה או מממן, חשוב להבין מהם התנאים של ההלוואה, ולא פחות חשוב – מי הוא אותו מלווה. כמה ריבית יקח על ההחזרים ולכמה תשלומים ניתן סך הכול לחלק את החוב? מה קורה אם מקבלים באופן פתאומי סכום כסף גדול שאיתו אפשר לסגור את הפרשי החוב, האם ניתן לעשות את זה בריבית מופחתת?
דרישות להלוואות מגורמים שונים
לעתים קרובות, המלווה רוצה לראות פרטים מוסמכים המראים באופן מוכח את פרטי ההכנסה החודשית הנוכחית ופרטים אישיים שונים, כדי להבין אם הלקוח שלהם יכול לעמוד בתשלומים. בדרך כלל מדובר בחוקים נוקשים ככל שסכום ההלוואה מתקרב ל – 100% מעלות הרכב.
יש לקחת בחשבון, כי ככל שסכום ההלוואה גדול יותר, מן הסתם כך יגדל לא רק סכום ההחזר, אלא גם סכום הריבית על כך. בדרך כלל כשמדובר ב – 100%, כמות התשלומים עולה ויש לקחת זאת בחשבון. האותיות הקטנות הן שזה לא באמת 100% אלא 85-90% מערכו של הרכב הפרטי.