מאזדה 6 החדשה כבר משווקת בארץ מזה שבועיים ונראה שהיא הולכת להחזיר את מאזדה למקום גבוה ברשימת היצרניות המצליחות בישראל. המשפחתית מנהלים החדשה נראית נפלא עם עיצוב ספורטיבי מתוחכם ונוחות המתקרב לרכבי היוקרה אפשר לומר שמעצבי מאזדה סיפקו את הסחורה והביאו לנו אוטו שהוא ברמה אחת מעל המתחרות. לעיתים אומרים שצריך להסתכל על העבר כדי להבין את ההווה, אז חזרנו כ-20 שנה אחורה בזמן והבאנו לכם את האבולוציה של מאזדה 6.
שנות ה-90 מאזדה 626 הגיעה לארץ
אי שם בסוף שנת 1991 הגיע לארץ רכב משפחתי די סטנדרטי, המגיע בצורה של ארבע או חמש דלתות, עם עיצוב בעל פסים ישרים שכל כך מתאים לניינטיז. לרכב קראו מאזדה 626. מנוע 2.0 ליטר עם תיבת הילוכים אוטומטית ברמת גימור אחת בלבד GLX. האבזור ברכב היה מדהים לזמנו עם חלונות חשמל, נעילה מרכזית ומערכת ABS. עם השנים התפתח הדגם ובכל שנה נוספו להם אלמנטים שהיום מעלים לנו חיוך,לדוגמא המודל של שנת 1997 הגיע עם אימובילייזר מקורי.
מאזדה 626 הראשונה שהגיע לארץ
תחילתו של עשור מצוין של מאזדה בארץ
בתחילת שנות האלפיים הייתה מאזדה בשיא כוחה, דגם 626 היה מוצלח והצליח מאוד בישראל אך האחות הקטנה ה-323 לאנטיס הייתה ההצלחה העממית הטובה ביותר של שנים אלה. חברות הליסינג חיבקו בחום את הלאנטיס והפכו את מאזדה ליצרנית הרכב הנמכרת ביותר בישראל.
בשנת 2002 הגיעה מאזדה 6 שהחליפה את ה-626 הוותיקה, עם מנוע של 2 ליטר ו-141 כוחות סוס מאזדה 6 כבר בישרה את העתיד. מאזדה 6 הגיעה בשלוש רמות גימור שונות כשהבסיסית והנפוצה ביותר הייתה האקזקיוטיב. נוחות הנהיגה הייתה מצוינת ויוקרתית לעומת המאזדה 3 שהייתה נפוצה ביותר בשנים אלה.
בשנת 2006 הגיע דגם חדש של מאזדה 6 עם מתיחת פנים ושיפורים שונים במתלים ובמנוע. נפח המנוע בשנה זו עלה ל-2.3 ליטר עם 169 כוחות סוס. הנותן חווית נהיגה מצוינת ובעיקר נוחות של הנהג והנוסעים. הייתה זו הכנה טובה לקראת דגם 2013 של מאזדה 6.
לקישור לכתבה על מאזדה 6 החדשה - לחץ כאן!
מאזדה 6 2013
מאזדה 6 החדשה משווקת בימים אלה בישראל, העיצוב של ה-6 מכיל בתוכו את כל העבר של הרכב. הקווים הכללים הם של הדגם היוצא ומאזדה זכתה לנגיעות עיצוב חיצוני של מכונית יוקרה של ממש. פנסי הרכב הקדמיים והאחוריים קיבלו מתיחה אסייתית מרהיבה המוסיפה מראה ספורטיבי יותר לרכב.
הגרסה הבסיסית של מאזדה 6 החדשה מסופקת עם מנוע 2 ליטר המספק 155 כוחות סוס. לא הנתונים המרשימים ביותר אך אפשר לסמוך על מאזדה שהתנהגות הרכב על הכביש ונוחות הנהיגה מפצה על כמה כוחות סוס אבודים ביחס למתחרים. צריכת הדלק היא לא פחות ממעולה לרכב בגדול כזה ועומדת על קצת פחות מ-16 ק"מ לליטר. עם 165 אלף שקלים זו נראית עסקה משתלמת ביותר וכזו שתחזיר את מאזדה למקומות הראשונים בדירוג היצרניות המובילות בישראל.
לסיכום
מאזדה 6 החדשה היא ככל הנראה הרכב שייתן לנו את התמורה הגדולה ביותר לכסף שלנו. הרכב מכיל את הטכנולוגיה הטובה ביותר ומנוע ה SKYACTIVE מוכיח את עצמו ביעילות ובחסכון. אין ספק שרכב המנהלים של מאזדה לאורך השנים היה המוצלח ביותר בקטגוריה שלו מבחינת מכירות ונראה שגם הדגם הנוכחי יהיה הצלחה מסחררת.
מה אומרים ברשת לגבי מאזדה 6?
ציון מפורום הייד פארק כתב:"יש לי מאזדה 6 מודל 2009 וזהו הרכב הטוב ביותר שקיים בשוק, אני מאוד מרוצה" |
יניר מפורום אוטוקאר כתב: "יש לי מאזדה 6 כבר שבע שנים ואני יכול להגיד שזה הרכב האמין ביותר שקיים, עלות טיפולים נמוכה ויעילות מצוינת"
|
אבי כתב בYNET:"אני כבר לא יכול לחכות לקנות את ה-6 החדשה!!!" |
מפרט טכני של מאזדה 6
המתחרות של מאזדה 6 הן: