עם הצלחת הקטגוריה של רכבי הפנאי שטח הקומפקטיים בשנה החולפת יגיעו אלינו בקרוב לא פחות מעשרה דגמים חדשים שיפתחו תחרות רצינית ברכבים הנהדרים האלה. רכבי הקרוסאובר עלו בשנים האחרונות בישראל בעיקר בגלל נוחות הנהיגה שאלה מציעים לעומת רכבים משפחתיים סטנדרטיים. הגובה של הרכבים הללו מוסיף לחוויית הנהיגה ומאפשר נוחות מקסימלית לנסיעות עירוניות ובינעירוניות.
פחות גדול מגיפ אבל שימושי ביותר
שוק רכב אמריקאי והגיע לאירופה
רוב היצרניות בקטגוריית הקרוסאובר מתאימות את עצמן לשוק האירופאי ולשוק האמריקאי עם שני דגמים שונים. השוק האמריקאי אוהב את רכבי הקרוסאובר עם 7 מקומות ישיבה ואין בעיה גם להאריך את הרכב. כך למשל
יונדאי סנטה פה משווקת בארצות הברית בדגם ארוך יותר עם 7 מקומות בעוד באירופה קיימת גם גרסה קצרה יותר עם 5 מקומות.
אופל ושברולט כבר בדרך
אופל מוקה זהו רכב קרוסאובר המותאם לנסיעה עירונית ממש כמו המתחרה הגדול שלו ה
ניסן הג'וק. אופל העמידה רכב עם מידות של 4.2 מטר לאורך, עם בסיס גלגלים של 2.55 מטר וגודל תא מטען גדול. המוקה תגיע בשני גרסאות בנזין של 1.6 ליטר ו-1.4 ליטר טורבו, וכמו כן גם עם מנוע 1.7 טורבו דיזל. רכב דומה לחלוטין לאופל מוקה הוא השברולט טראקס המציע את אותם נתונים טכניים אך נותן לנוסעים בו הנאה במערכת מולטימדיה גדולה עם מסך מגע.
לצאת לטיול עם רכב קרוסאובר
הונדה גם בתחרות
אנחנו כבר מכירים את רכב הקרוסאובר של הונדה כבר כמה שנים ובגלגוליו השונים בארץ לא הצליח ליצור נתח שוק גדול ומשמעותי. הונדה מציעה עיצוב דינמי ועדכני יותר ממרובעות הדגמים של ה
CR-V עד היום. שיפור משמעותי שהונדה עשו במודל העכשווי הוא הגדלת תא הנוסעים על אף שמידות הרכב לא השתנו. המנוע של ה- CR-V יגיע בגרסת 2.0 ליטר המייצר 155 כוחות סוס.
אז בחודשים הקרובים יגיעו אלינו הדגמים השונים ונדמה שתיווצר תחרות אמתית בשוק זה. קשה לדעת מי תיקח את ההובלה במסירות הרכב בקטגוריה אך בהחלט חשוב לזכור עדיין את ניסן המציעה את הג'וק הפופולרי.