אנחנו הישראלים אוהבים את מאזדה וכך גם היצרנית היפנית אוהבת אותנו. בשנים האחרונות דגמי 6 ו-3 של מאזדה היו הצלחה מסחררת בשוק שלנו. מאזדה 6 תגיע לארץ בקרוב בשתי דגמים, האחת סדאן מפוארת ודגם השני בגרסת סטיישן מדליקה ומאובזרת. מידות בסיס הגלגלים גדולות יותר ביחס לדגמים הישנים יותר ומכך ניתן ללמוד שמאזדה משפרת את ביצועי הרכב ומכוונת גבוה יותר מבחינת יוקרה ופאר.

מאזדה 6 החדשה חזקה יותר ומלהיבה יותר
רכב חזק ויוקרתי
6 החדשה מגיעה אלינו בכמה רמות גימור שונות שלכל אחת מנוע שונה המפיק כוחות סוס אחרים. הדגם הבסיסי ביותר של ה-6 מגיע עם מנוע של 2.0 ליטר המייצר 155 כוחות סוס, פחות או יותר כמו דגם ה- 6 הקיים כרגע בשוק. השינוי המהותי בין הדגם החדש לישן כולל צריכת דלק חסכונית באופן משמעותי ועומדת על קצת פחות מ- 17 ק"מ לליטר. בדגם המשודרג יותר המנוע בנפח של 2.5 ליטר ומייצר 188 כוחות סוס המניבים ביצועים מרשימים של 7.6 שניות בהאצה של 0 עד 100 קמ"ש.
רמת אבזור ותחרות
אבזור ה-6 החדשה מגיע עם מערכת מולטימדיה עם מסך מובנה כסטנדרט, קישוריות בלוטות' מובנות ברכב בקרת אקלים ועוד תוספים שייגרמו לנו להרגיש בבית ברכבינו החדש. מאזדה הצליחה מאוד בסיבוב הקודם של ה-6 בארץ והייתה למלכת הכביש של המשפחתיות היוקרתיות, אך כיום נראה שהמצב שונה במקצת. כניסת רכבי היוקרה מצד אחד ו
רכבי הפנאי שטח קומפקטיים מצד שני יוכלו לקחת את פלח השוק הפוטנציאלי של המאזדה.

מאזדה מקווה לחזור להיות פלח שוק מרכזי בארץ
אז כמה זה יעלה לנו?
התענוג במאזדה 6 החדשה יעלה לנו לא מעט, אך נראה כי הרכב נמצא בחזית הטכנולוגיה מבחינת שלדת הרכב ובנוסף גם מצויד במערכת חיסכון בדלק הנקראת עצור וסע המכבה את המנוע בעצירות קצרות. גם מנוע מצוין שהוכיח את עצמו ברכב הפנאי של מאזדה נמצא ב-6 החדשה. אז הדגם הבסיסי ביותר יעלה לנו 165 אלף שקלים והדגמים המשודרגים יותר יעלו 185 אלף שקלים ללא תוספות מיוחדות.