אנשים פרטיים משתמשים יותר ויותר בעסקאות טרייד אין בהן הם מחליפים את הרכב המשומש שברשותם לרכב חדיש יותר ואף חדש. גם חברות הליסינג עושות עסקאות טרייד אין ומאפשרות בהחזרת הרכב המשומש של הלקוח בעצם שווה ערך למקדמה שעליה יוסיף תשלומים. את הרכבים שהשאירו במגרש רכבי יד שניה – פרטיים ורכבי יד שניה מליסינג מוכרים ללקוחות הבאים, לאחר שנבדקו ואפילו הושבחו (נצבעו ותוקנו) לפי הצורך – כל הבדיקות והתיקונים נרשמו בטופס שמועבר לקונה. אז מה לבדוק?
מי שקונה רכב מיד שניה לא תמיד יודע איזה דגם הוא ירצה אלא כמה מעות הוא יכול להקציב לכך. איך יודעים לבחור את הרכב המתאים והמשתלם ביותר?
אז לסגור או לא לסגור את העסקה?
למרות האדרנלין שרכב נוצץ וריחני יכול להעניק למי שכבר תאב לקנות רכב, עדיין חשוב לקחת נשימה עמוקה ולא להתפתות לכל עסקה, פשוט מפני שכל רכב מגיע במצב שונה מרעהו ואולי אפילו עובר טיפול שונה לפי הצורך. יש לעבור על כל הפרטים שבטופס הבדיקה, ולראות אם יש טיפולי צבע או פחחות. כאן יש לשאול את הסוחר למה הכוונה ולבדוק את הצביעה בסמוך לחלונות ולגימורים, את גובה הפח בין הקימורים ברכב ואת רעש הדלתות הנסגרות שלא תחרוקנה.
אנשים פרטיים משתמשים יותר ויותר בעסקאות טרייד אין בהן הם מחליפים את הרכב המשומש שברשותם לרכב חדיש יותר ואף חדש
לבקש מחברת הביטוח הצעה
אפשר לבקש מחברת הביטוח הצעה, כדי למצוא אם הרכב עבר בשלוש השנים האחרונות תאונת דרכים. תשובה "חיובית" – פירושה הגדלת סכום התשלום לחברת הביטוח, וסכנה לתיקוני פח שמורידים מעלות הרכב. גם אם המצב סביר בעיניכם לאחר הבדיקה, רצוי להוריד במחיר הרכב.
מי המוכר ומי הבעלים?
חשוב שמי שמוכר את הרכב יהיה גם הבעלים שלו, וחשוב להתבונן היטב בתעודת הזהות. אם אינו הבעלים, הוא תמיד יכול להיחשב לסוחר רכב ממולח ואם לא הזדהה כסוחר – זה אומר דרשני. הבעלים הקודמים לרכב רשומים ברישיון הרכב, וכך אתם יודעים מי היו הבעלים הקודמת, לרבות
חברת השכרה או ליסינג (ויש הבדל במחיר בין רכבים אלו) או בעלים פרטיים.