מנוע הבנזין – מנוע הבעירה הבוכנאי הוא מנוע אשר דומה במבנהו למנוע קיטור וכבר מימי ראשית בניית מרכבי רכב בשלהי המאה ה-19, משתמשים במנועי בנזין, כשהתערובת הוצתה באמצעות הצתה חשמלית. עם הזמן נצילות המנוע השתכללה וניתן היה לפתח אותו בהתאם לצרכים התעשייתיים והפרטיים. הקידמה הביאה עימה את בשורת הרכב החשמלי, ועימה את האפשרות להשתמש במכונית כדי לנסוע ממקום למקום ועדיין לצמצם או לא לזהם את האויר שעל פני כדור הארץ. גם בישראל מנסים לקדם מהלכים בתחום הזה.
רכב חשמלי יכול להוביל לחסכון של אלפי שקלים בשנה לצד שמירה על איכות הסביבה
יעילותו של רכב חשמלי
רכבים חשמליים מאפשרים את אחד ה"ניצחונות" הגדולים על התלות בבנזין ובמדינות המספקות נפט. ההשתחררות הזו מהתלות הפוליטית והמדינית עשויה בהמשך הדרך להשפיע גם על יצרניות כלי הרכב הגדולות בעולם. בנוסף, היעילות של רכב חשמלי מושפעת מסוג הרכב: אם הוא היברידי, היברידי נטען או מכונית חשמלית לגמרי.
רוב חברות הרכב הגדולות מציעות מספר דגמים של רכבים חשמליים על מנת לענות על תנאי השוק
רכבים היברידיים כמו למשל הונדה אינסייט, ג'אז או סיוויק גם מותגים אחרים מציעים מכונית בת שני מנועים הפועלים לסירוגין: מנוע בנזין ומנוע חשמלי שנמצא בדרך כלל בצד האחורי של הרכב. המנוע החשמלי נטען באמצעות מצבר מיוחד תוך שימוש בתפעול מנוע הבנזין. באופן גורף, ניתן לומר כי רכב היברידי חוסך לפחות – 30% מעלויות התדלוק, ובחישוב שנתי זה עשוי להיות חיסכון רב.
אז לקנות רכב היברידי או חשמלי?
כך או כך, הממשלה בישראל מעוניינת לקדם רכישה של רכבים חשמליים מכל סוג (גם היברידיים) והדבר ניכר במיסוי הירוק. אם ההתלבטות היא בין רכב חשמלי או היברידי, יש לקחת בחשבון את התלות המלאה בהטענת הרכב ובפריסת תחנות הטענה ברחבי הארץ או את החבילה שמוצעת עבור החלפת סוללות.