ישנו ביטוי נפוץ לליסינג תפעולי, אולם הוא עדיין לא שגור בתודעה הכללית – אלא בעיקר אצל מי שכבר ניסה אותו – ובכלל זה מי שכבר ניסה אותו תחת החכרה דרך החברה שבה הוא עובד. הרכב ניתן במסגרת הטבה לעובדים, ואילו הם בוחרים את הרכב מתוך לוח אפשרויות – על פי קטגוריה אחת או שתיים. מזמינים את הרכב ומקבלים אותו, חדש לגמרי, מחברת הליסינג. תקופת השהייה של הרכב בחזקת החוכר היא 36 חודשים לרוב, ולאחריה ניתן לחדש את התהליך שוב או להחזיר את הרכב לחברת הליסינג.
קופת השהייה של הרכב בחזקת החוכר היא 36 חודשים לרוב, ולאחריה ניתן לחדש את התהליך שוב
מה כוללת העסקה הזו?
אפשר לומר שיש הבדל בין
ליסינג מימוני מול ליסינג תפעולי בכך שהליסינג המימוני כולל השכרה של הרכב בלבד מהחברה לאורך טווח זמן ארוך. השוכר משלם מקדמה או מפקיד רכב בטרייד אין לטובת העסקה, ואת היתרה ישלם עבור השימוש ברכב בלבד בתשלומים. בליסינג תפעולי, ישלם בתשלום החודשי יותר, וזה יכלול גם את הביטוח לרכב, את הטסט, הרישיון לרכב ולקיחתו לטיפולים תקופתיים.
הדגמים יכולים להיות מן החדישים ביותר שיצאו אל החנויות נכון לאותה השנה, ואין צורך לבדוק את מצב הרכב בשוק,
הרכב חדש לגמרי?
אכן, הדגמים יכולים להיות מן החדישים ביותר שיצאו אל החנויות נכון לאותה השנה, ואין צורך לבדוק את מצב הרכב בשוק, מכיוון שממילא לא רוכשים אותו ולא מוכרים אותו לאחר מכן. מה שכן, לאחר תקופת ההשכרה הארוכה ניתן לרכוש אותו במחיר של
יד שניה מליסינג בעוד יודעים בדיוק מי היה המשתמש העיקרי (או הבלעדי) ברכב.
ליסינג תפעולי מחברה? שימו לב לרפורמה
לאחרונה נערכה רפורמה במיסוי רכבי ליסינג, וההשפעה היא בעיקר על הליסינג התפעולי. כיום, בדרך כלל יותר משתלם לשכור רכב באמצעות ליסינג פרטי, ואין זה משנה אם זה ליסינג מימוני או תפעולי. מאידך, רצוי לעשות גם כאן השוואת מחירים ותנאים.