אל ישראל הליסינג התפעולי הגיע לקראת שנות ה-90, כשיטה נוחה למעסיקים להעניק לעובדיהם הטבות איכותיות, ולהם עצמם לאפשר הוצאה שיש בה ניכוי מס בהתאם. את המס – שילם בעבר המעסיק או ששולם ממשכורת הברוטו, ואילו העובד קיבל רכב חדש לגמרי בתשלומים חודשיים, חלק מהעובדים קיבל גם הטבה של דלק על חשבון העסק והכול מוחלף אחת לשנתיים – שלוש. כיום, מונהגת שיטה חדשה להחכרת רכבים דרך מעסיקים לעובדים – "השיטה הלינארית".
מה זה שווי שימוש?
שווי השימוש היה פעם מורכב ממיון כל רכב ורכב לשבע קבוצות שונות, כאשר רכבי קבוצה 2 היו הנפוצים ביותר, דוגמת
טויוטה קורולה או מאזדה 3. כיום, השיטה הלינארית עושה חישוב של שוויו של הרכב כאחוז ממחירו המותאם לצרכן. ברכבים מעל לשנתון 2010, המחיר שלהם משפיע ישירות על שווי השימוש ובאופן זהה על המס שגובים מן העובדים.
שווי השימוש היה פעם מורכב ממיון כל רכב ורכב לשבע קבוצות שונות, כאשר רכבי קבוצה 2 היו הנפוצים ביותר, דוגמת טויוטה קורולה או מאזדה 3
ישנו אחוז מסוים גם של דרגות
שווי מס על ליסינג תפעולי, שהיום עומד על 2.48% ממחיר מחירון של הרכב. המטרה אם כן של אותה רפורמה היא לקדם רכישה של מכוניות קטנות יותר, מזהמות פחות ולפיכך עומדות בתקנים ומזהמות פחות. גם עבור החכרת רכבים היברידיים ניתן לקבל הנחה בשל כך.
כיום, מונהגת שיטה חדשה להחכרת רכבים דרך מעסיקים לעובדים – "השיטה הלינארית".
ישנם מקומות עבודה שתורמים גם בכיסוי המס
היות וכיום המס המשולם ממשכורת הנטו של העובד נחשב להרעה בתנאי השימוש של הרכב ביחס לשיטת הקבוצות הקודמת, עדיין ניתן למצוא מקומות עבודה שמצ'פרים את עובדיהם בכך שמכסים את חלק מעלויות המס, כאשר העובד ישלם אותו אולם יקבל בהמשך קיזוז בתשלום ממקום עבודתו.