אתם כבר חושבים שהגיע הזמן להחליף את הרכב? התחלת הגישוש והחיפוש אחר הרכב הבא שלכם מצריך התקבעות על מסלול בדיקה מסוים. לכן, כבר מלכתחילה יש לגבש דעה בנוגע לרכישת הרכב- איזה דגם, ישן או חדש, איפה לברר – דרך סוכנות רכב שיכולה להיות גם סוכנות ראשית וגם שוכנות של רכבי יד שניה מליסינג ומהשכרה או מאדם פרטי, ואיזה מחירון רכב "צודק" יותר. במקביל, יש לברר בעצם מה היכולות ומה המגבלות כדי להשקיע ברכב הבא, ומכאן אפשר להתחיל.
אדם פרטי אינו תמיד מעודכן במחירים שהולכים בשוק
רכישת רכב מאדם פרטי
אדם פרטי אינו תמיד מעודכן במחירים שהולכים בשוק, והמחיר לפעמים אינו משקף את ערכו של הרכב. בדרך כלל אדם לא ירד ממחיר מחירון כל שהוא כשהרכב במצב סביר אלא אם לאח הערכת טכנאי רכב יתגלו כמה תיקונים, או שהמחיר ההתחלתי "זול מדי", וזה מעלה סימני שאלה כמו – האם הרכב היה פעם בבעלות חברת השכרות. לאחר הרכישה נפרדים הצדדים לשלום, ושם מסתיימת מערכת היחסים בין השניים גם אם מתגלות בעיות נוספות ברכב לאחר הרכישה.
בדרך כלל מבדילים בין רכב שהיה בהשכרה לטווח זמן ארוך – ליסינג, ובין רכבים שהוכשרו לאנשים לפרקי זמן קצרים
רכישת רכב מחברות טרייד אין וליסינג
כאן חשוב להבהיר שמדובר באפשרות לרכוש רכב חדש לגמרי. טרייד אין פירושו החלפת הרכב הקיים לרכב אחר – זה יכול להיות רכב חדש לגמרי מתוך שיתוף פעולה בעולם הטרייד אין עם חברות רכב שונות או רכב שאחרים השאירו בסוכנות (והושבח) כחלק מעסקת טרייד אין אחרת. רכב ליסינג הוא רכב חדש לגמרי שעסקת הרכישה שלו נעשית תוך תשלום מקדמה והשכרתו לטווח ארוך, בפריסה לתשלומים.
אז רגע, לרכוש רכב שהיה פעם בהשכרה?
בדרך כלל מבדילים בין רכב שהיה בהשכרה לטווח זמן ארוך – ליסינג, ובין רכבים שהוכשרו לאנשים לפרקי זמן קצרים. מחירו של רכב יש שניה מליסינג יהיה נמוך בין 10%-12% ממחיר מחירון של רכב פרטי, ואילו מחיר רכב שהיה בהשכרה – בין 12%-17% פחות. לשיקולים אלו נוספת האחריות שמקבלים מחברת ההשכרות לאורך תקופה גם לאחר הרכישה, והשירות של פריסת התשלומים.