על רקע עליית מס בלו ועליית מחירי הדלק, הופך להיות טרנדי לבדוק את כדאיות הרכישה של רכב חשמלי. אמנם עדיין ישנה רתיעה מסוימת מן האפשרות החדשה יחסית שעלתה על המדפים, וידוע, כי נדרש זמן מה לגורמים המייבאים את הרכב כדי להבין איך להרחיב את השוק הזה, בעוד הוא עדיין בחיתוליו. אל התעשייה הזו של הרכבים החשמליים מצטרפת תעשייה נלווית של סוללות מיוחדות לרכב, מכונאים שיחליפו אותן, תחנות הטענה ועוד. אותו פלח של רכבים אמור להתחרות ברכבים בעלי מערכות התנעה אחרות, כמו למשל דלק (בנזין או דיזל) או גז.
הלקוחות של חברת טויוטה ודאי סקרנים לדעת איך חווית הנהיגה בחשמלית החדשה
האם בטוח לנהוג ברכב חשמלי או היברידי?
הרכב החשמלי או ההיברידי מחויב עד לגובה קמ"ש נמוך יותר מזה של מנוע הבנזין, מה שהופך אותו לפחות מסוכן מלכתחילה. המהירות המקסימלית ברכב אמנם נמוכה ולא שומעים את המנוע "מזיע", אולם זה דווקא מה שעלול לגרום לנהג לסחוט את הדוושה. הרכבים הללו עונים על תקני בטיחות אירופאיים עכשויים.
על רקע עליית מס בלו ועליית מחירי הדלק, הופך להיות טרנדי לבדוק את כדאיות הרכישה של רכב חשמלי
לקנות טויוטה חשמלית
הלקוחות של חברת טויוטה ודאי סקרנים לדעת איך חווית הנהיגה בחשמלית החדשה. מלבד לקיחתה לנסיעת מבחן, אפשר לעלות מדרגה בנהיגה על הפריוס. הפריוס מדור שלישי הוא ההיברידי הראשון שהגיע לישראל וקיים רק בגרסת מנוע בנזין וחשמלי. ישנה גם טויוטה אוריס שמחירה מעט יותר זול מהפריוס.
לנהוג על הונדה
עוד מותג היברידי הוא רכב מבית הונדה, ההונדה ג'אז. יש לרכב זה יתרון מהותי במחיר, וכן הרכב נחשב לחסכוני יותר מהיברידים אחרים בפרט ומרכבי בנזין בכלל, והיא מאובזרת למשעי באופן מפנק. ההונדה סיוויק נחשבת לאחת המשפחתיות שנמכרות ביותר בעולם אולם יש לה מנוע יחסית חלש.