חשוב מאוד לדעת איך ממי ובכמה לקנות רכב יד שניה. בעלי הרכבים הללו אינם משגיחים תמיד ושומרים על ספר הטיפולים כדי שהקונים העתידיים יהיו יכולים להבין אילו טיפולים בדיוק הרכב עבר, אם בכלל. גם אם ישנו רכב שכזה, נוטים "להעלים" אותו; רכב ישן צובר יותר ויותר מפגעים – לא את כולם רואים וישנו אינטרס שלא להראות את כולם לרוכשים הפוטנציאלים. עובדה זו ידועה לרוכשי הרכבים מיד שניה, מה שעלול להוסיף חשדנות בכפם, וגם על זמן החיפוש של רכב מיד שניה.
המחיר הנמוך עלול לעתים להחשיד את הרוכשים
איך לרכוש נכון רכב יד שניה?
אפשר להמנע מכמה שיותר טעויות ברכישת רכב מיד שניה, וללכת על מה שיותר בטוח מלכתחילה. מרבית הרכבים משתחררים למכירה כעבור 2-3 שנים, כלומר לאחר שהם יוצאים ממסגרת הליסינג התפעולי או המימוני. כבר אז יש לרכבים אלו יתרון על פני רכבים מיד פרטית; הם שמורים יותר בדרך כלל, ניתן לעיין בבדיקה שנעשתה לרכב לפני הצעתו למכירה, וגם המחיר נמוך יותר ממחיר מחירון של רכב פרטי מיד שניה.
גם מי שמעוניין לקצר תהליכים ולראות את הרכב במגרש מכוניות מוצא את עצמו נודד מחברה זו לאחרת
יום ארוך מצפה לנו לפני רכישת רכב מיד שניה
גם מי שמעוניין לקצר תהליכים ולראות את הרכב במגרש מכוניות מוצא את עצמו נודד מחברה זו לאחרת, ממגרשים של חברות פרטיות וקטנות ועד למגרשים של חברות מפורסמות להשכרות רכב ולליסינג. מי שמעדיף את השיטה הישנה של מציאת רכב מגורם פרטי, ימצא את עצמו מתנייד באוטובוסים רבים או בנסיעות רבות ממקום למקום – מתיש בפני עצמו ואפשר לאבד את הצלילות לאורך היום בבחינת הרכב למכירה.
מחירים נוחים – או מחשידים?
המחיר הנמוך עלול לעתים להחשיד את הרוכשים. מה פתאום שאותו שנתון של רכב ימכר בכמה אלפי שקלים פחות? הסיבה לכך יכולה להיות בעיקר היד שהחזיקה אותו לפני כן; אם היה תחת בעלות ליסינג או השכרה, זה מוזיל אותו בין 12-17 מאחוזי המחירון.