קשה מאוד לענות על החלום הפרטי שמתגבש בזמן שבו מנסים לאתר רכב מיד שניה. טבעו של רכב מאז שהוא חדש ועד סוף חייו לגרוע מערכו וגם מאיכותו, הוא נשחק עם השימוש ולא תמיד מטפלים בו בצורה מושקעת ומקיפה. בינינו – למי יש כיום זמן וכסף מיותר לעניין? יש מי שמוצא פיתרונות מימון לרכב חדש, ויש מי שמעוניין לסייע לעולם באמצעות מחזור רכבים וקניית הרכב הישן מידו של אחר. ככל שבודקים את הרכב ביסודיות, כן מובטחת מציאה טובה יותר ופחות כאבי לב לאורך הדרך.
כיום ישנו פיקוח על מצב הרכב בכמה דרגות
להגדיר סכום, גם כשפורצים את גדר הרגיל
חשוב להגדיר מראש מהי רמת המוכנות שלכם לעסקה. רק עם שיעורי בית כמו אלו ניתן לפנות ולחפש רכב בטווח מחירים מסוים. צריך תמיד לזכור כי הרכב לבדו אינו ההוצאה האחרונה במסגרת אותה רכישה, ויש לו גם ביטוח רכב שצריך לדאוג לו, טסט ורישיון. זה הזמן לבדוק מהן מקורות המימון האפשריים – בנק, חברות ליסינג, הלוואות חוץ בנקאיות.
חשוב להגדיר מראש מהי רמת המוכנות שלכם לעסקה
להשוות בין כמה מגרשי מכוניות
מי שהחליט לרכוש את הרכב מאת מגרש מכוניות ליסינג, יכול לקבל הצעות לגבי רכבים שהיו תחת שורות הליסינג, או רכבים שהיו בהשכרה, וכמובן רכב יד שניה מפרטי – היה שייך לאדם אחר והוחלף במסגרת עסקת טרייד אין. חשוב לעשות עבודת שטח מקיפה, להשוות מחירים ולהבין למה מחיר בחנות ליסינג אחת נמוך יותר מאחר – זה אומר דרשני.
רכב מהשכרה – האם מסוכן?
אם לפני כמה שנים הייתה פחות השגחה לגבי הרכבים שהועברו לקונים מהשכרה, הרי שכיום ישנו פיקוח על מצב הרכב בכמה דרגות: הדרגה הראשונה היא עוד בזמן ההשכרה או הליסינג; מי שהיה משיב את הרכב לאחר העסקה כשהוא פגום, היה נאלץ לשלם קנס. את הרכב הזה משביחים ואפילו עורכים בדיקה לפני הצגתו ללקוח על מנת שידע מה נעשה בו ובאיזה מצב הוא.