"היברידי" פירושו הכלאה. המונח היברידי מוכר וידוע כשמדובר בהכלאה בין צמחים בעיקר, ובימים אלו המונח שגור גם בפי אנשים המסבים סביב שוק הרכב. לרכב ההיברידי שתי מערכות להנעה – האחת על בסיס מנוע דלק (בעירה) והשניה על בסיס מנוע חשמלי. מנוע הבעירה הפנימית נחשב למנוע הקונבנציונאלי, וכאשר מוסיפים לו מנוע נוסף – חשמלי, מנוע זה מחליף את מנוע הבעירה, חוסך עד שני שליש מצריכת האנרגיה ממנוע בנזין וישנם מנועים אשר מגיעים לבין 40-60 קמ"ש ללא זיהום אויר כלל.
בארץ מצטבר מבחר גדול של רכבים היברידיים וחשמליים אשר תורמים יחדיו לאיכות הסביבה וגם לחיסכון בכיס
מה זה היברידי סידרתי?
הרכב ההיברידי הסדרתי (Series Hybrid) ישתמש במנוע בעירת דלק פנימית על מנת שתהיה הטענה לגנראטור. אותו גנראטור מטעין את מנוע העזר החשמלי ממנו יוצא כוח אל הגלגלים ומסובב אותם לפי הכוח שנדרש – וזאת ביחד עם וגם ללא תמסורת גיר. ישנה דוגמה מבין הדגמים הראשונים שיצאו לאויר העולם בישראל בגרסת רכב היברידי סדרתי: ההונדה סיוויק הייבריד.
הפחתה משמעותית בשימוש בבנזין שמובילה לחיסכון כספי ניכר
מה זה היברידי מקביל?
הרכב ההיברידי המקביל (Parallel Hybrid) משתמש במנוע הבעירה הפנימית אשר מונע מדלק וכן במנוע העזר החשמלי בו – זמנית על מנת להניע את הרכב. אילו מעוניינים לנסוע באמצעות המנוע החשמלי בלבד, עליו להיות טעון – והוא יסיע למרחק של עשרות קילומטרים בלבד ובמהירות נמוכה יחסית. דוגמה לכך היא הטויוטה פריוס.
האם לקנות רכב היברידי או חשמלי?
בארץ מצטבר מבחר גדול של רכבים היברידיים וחשמליים אשר תורמים יחדיו לאיכות הסביבה וגם לחיסכון בכיס. עולה השאלה איזה רכב כדאי לרכוש – חשמלי או היברידי? רכב היברידי עדיין צורך דלק ממקור חיצוני ופולט גזי חממה שמזהמים את הסביבה, והדגמים לרוב יקרים יותר. מצד שני, רכב שיש לו מנוע בנזין בנוסף למנוע החשמלי, יש בו אפשרות בחירה.