נדמה שהמודעות האקולוגית עושה צעד אחד קדימה, ומאפשרת כיום גם לאדם מן השורה לרכוש רכב חדש – ולמרות הצפיפות והבעיות האחרות שבעניין עדיין לשמור על סביבה מזוהמת פחות ביחס לנהיגה ברכב על בסיס מנוע בעירה פנימית (מונע מדלק). אותה מודעות אקולוגית נוכחת על הכבישים משפיעה גם על התפישה הכלכלית, במיוחד כשמנסים לקדם את הנושא ולדרבן רוכשי רכבים לקנות רכב זה באמצעות הקלות מס שונות, שלא לדבר על הרווח המובן מאליו של חיסכון בדלק ובל נשכח מאידך רכישת סוללות חשמליות או צריכת חשמל ממקור כל שהוא ברכב.
אותה מודעות אקולוגית נוכחת על הכבישים משפיעה גם על התפישה הכלכלית
רכישת רכבים חשמליים – מהירים פחות
הרכב החשמלי אמנם פועל בשקט מופתי – כמעט לא ניתן להרגיש את פעילות המנוע ברכב, ומי שנוסע ברכבים חשמליים מדווח על נסיעה "כמו בחללית". אפשר לומר, שדווקא משום שהרכב פועל בשקט קל יותר ללחוץ על דוושת הדלק ולהגביר מהירות ללא משים לב. מצד שני, הרכבים הללו מגיעים למהירות נמוכה יותר מזו של עצמתו של מנוע בנזין ולכן נחשבים לפחות מסוכנים.
על מנת להבין אם היברידי הוא בטיחותי מספיק, רצוי לקרוא במדריך לקניית רכב ירוק שמקיף את כל סוגי הרכבים
תקנות בטיחות הולמות לרכבים חשמליים
היות ומדובר על מוצר חשמלי – רכב שכל מערכותיו פועלות על בסיס האלקטרוניקה, נדרשת רמת בטיחות גבוהה כדי לא לנטרל אותו. כיום ניתן לרכוש עמדות הטענה ביתיות לחניה של רכבים חשמליים גם ללא התקשרות לספקי רשת, וזאת בלבד שעמדו בתקנים מחמירים.
ומה עם ההיברידי?
על מנת להבין אם היברידי הוא בטיחותי מספיק, רצוי לקרוא במדריך לקניית רכב ירוק שמקיף את כל סוגי הרכבים בעלי המנועים החשמליים שנמכרים בארץ. ככל שההיברידיות והחשמליות תיחשבנה לרכבים בטוחים יותר, כך כניסתם לשטח רכבי הליסינג תהיה מהירה יותר.