מי שנוהג ברכב לאורך שנים רבות, ודאי יודע כמה מאות עליו להשקיע על מנת ליהנות לאורך זמן מהרכב. אם ממילא אין מספיק כסף לרכישת רכב חדש ורוכשים רכב משומש, סביר להניח שיש עוד פחות כסף או כוונה להשקיע ברכב גם לאחר הקניה בטיפולים ובתיקונים. נכון, יכול להיות שעשו לו טסט וחסכו את זה מכם, אבל אל תתנו לפרט זה לסנוור אתכם משום שהמחיר כעת מעט יותר נמוך בכמה מאות שקלים.
מי שנוהג ברכב לאורך שנים רבות, ודאי יודע כמה מאות עליו להשקיע על מנת ליהנות לאורך זמן מהרכב
לבדוק את מסמכי הרכב
מסמכי הרכב אלו חומרי התיעוד שלו, החל מהרישיון וכלה בספר הבדיקות של הרכב. חשוב לבדוק את שניהם: ברישיון הנהיגה מתחילים לבדוק את הבעלות: האם שמו של המוכר מופיע עליו? אם זו אינה בעלות פרטית אלא ליסינג – על שמו של בעל חברת הליסינג להופיע שם ואם זו חברת השכרה – שם החברה.האם הכול עונה לתיאורים, כולל מספר הרישוי של הרכב למספר המנוע? האם הרכב עבר תאונות כל שהן? והאם התאריך למכירת הרכב קרוב לתאריך הקודם של רכישת הרכב (אם כן – למה?).
בדיקה לפני עסקת ליסינג או רכישה אחרת חייבת להסתיים בבדיקת הרכב במוסך מורשה וניטראלי
לבדוק את הרכב לאור יום
אין זו קלישאה, שיש לראות את המכונית לאור יום. ישנן שם שנראים לעין רק באור טבעי. כמה קילומטרים הרכב נסע, האם זה מסתדר עם מה שרשום ברישיון הרכב? בחנו את הצליל שמשמיעה סגירת הדלת. צליל חורק עשוי להצביע על החלפת דלת –אולי משום שהרכב עבר תאונה.
לקחת את הרכב למכון בדיקות ניטרלי
בדיקה לפני עסקת ליסינג או רכישה אחרת חייבת להסתיים בבדיקת הרכב במוסך מורשה וניטראלי. כשאין קשר בין מי שמוכר למוסך הזה, אפשר לקבל חיזוי מדויק של מצב הרכב. האם הרכב עבר תאונות, תיקונים, האם הוא תקין לטסט, ואולי ישנם כמה פרטים שניתן להתמקח עליהם במחיר.